Gender Perspective in Security and Defence – Perspective du Genre en Sécurité et Défense

—————————Le français suit————————————

The NATO Association of Canada, in collaboration with The Canadian Armed Forces is proud to host Gender Perspective in Security and Defence in honour of International Women’s Day. Please join us for an intimate presentation at NAOC headquarters, featuring a panel of speakers, including Dr. Stéfanie von Hlatky, Director at the Centre for International and Defence Policy, and founder of Women in International Security (WIIS) – Canada; LCol Jody Hanson, Gender Advisor to the Commander of Canadian Joint Operations Command; and more.

This event aims to educate participants about the importance of a gender perspective in security and defence, with the help of amazing female spokespeople who have first-hand experience and expertise.

Some of the questions that will be addressed include:

How are the Canadian Armed Forces improving on the implementation of UNSCR1325?

What can be drawn from the Canadian experience in gender mainstreaming in NATO and other international operations?

The event will include a question and answer period to promote discussion, followed by a wine & cheese reception.

Roundtable fees apply. Limited seats, RSVP now!

Event Details:

Date: March 3, 2017

Time: 5:30 – 7:30PM

Location:

4th Floor, 60 Harbour St.,

Toronto ON

M5J 1B7

Paid parking is available at this location, which is also directly behind Union Station.

RSVP here:

Registration Category

L’Association Canadienne pour l’OTAN, en collaboration avec les Forces de l’Armée Canadienne, est fière de vous inviter à Perspective du Genre en Sécurité et Défense, un événement spécial en l’honneur de la Journée Internationale de la Femme. Cette présentation aura lieu au quartier général de l’Association et sera composée d’un panel d’intervenants comprenant : Dr. Stéfanie von Hlatky, Directrice du Centre for International and Defence Policy à Queens University, et fondatrice de Women In International Security – Canada (WIIS-Canada); LCol Jody Hanson, Conseillère en matière d’égalité des sexes au Commandement des Operations interarmées du Canada (GENAD COIC); et plus encore.

Cet évènement a pour but d’informer nos participants sur l’importance d’une perspective analytique sur le genre (et égalité des sexes) en sécurité et défense, grâce aux présentations d’oratrices inspirantes par leur multiples expériences de terrain.

Quelques questions qui seront adressées :

Où se situent les Forces de l’Armée Canadienne en ce qui concerne l’application d’UNSCR1325?

Que pouvons-nous tirer de l’expérience Canadienne en termes de « gender mainstreaming » dans les opérations de l’OTAN et autres opérations internationales?

Une période de questions-réponses suivra les présentations dans le but d’engager la conversation, suivie d’une réception vin-fromage.

Des frais d’admission s’appliquent. Sièges limités, réservez maintenant!

Détails :

Date : 3 Mars 2017

Horaire : 5 :30 – 7 :30PM

Lieu :

4e étage, 60 Harbour St.,

Toronto ON

M5J 1B7

Un parking payant est disponible, ainsi que l’accès rapide aux stations de métro/train/Go train de l’Union Station.

Réservez votre place ici:

Registration Category

NATO Association of Canada

About NATO Association of Canada

The NATO Association of Canada strives to educate and engage Canadians about NATO and NATO’s goal of peace, prosperity, and security. The NATO Association of Canada ensures that we have an informed citizenry able to contribute to discussions about Canada’s role on the world stage.